lördag 8 januari 2011

Skönt med lite ledighet igen. Då kan man passa på att pyssla lite. När jag behöver lite inspiration går jag ofta in på Youtube för där finns massor med tips och beskrivningar på allt man kan tänka sig. Gå in på youtube och skriv sen scrapbooking så kommer en hel lista upp att välja på i rullgardinen. Jag brukar då välja scrapbooking tutorials. En av mina favoriter är Dawn Griffith som har lätta och väl beskrivna tutorials.
Jag provade att göra några av hennes alster. Här kommer de.


Spring card där själva "rutan" står upp.

Här ett stafflikort eller Easel card. Man fäller upp kortet så det blir nästan som en tavla.

Dahlia blommor som görs av cirklar. Jätte fina och lätta att göra. Allra lättast om man har en cirkelstans men en cirkelskärare går också bra.
.

1 kommentar:

  1. vad fina, nallen är min favorit!
    Ska försöka ge mig på att göra egna embossing mallar till min stans, tack för tipset :-)

    SvaraRadera